Telesna dejavnost

Gibanje je zelo koristno za dobro počutje in zdravo telo. Strokovnjaki bolnicam in bolnikom z osteoporozo svetujejo veliko gibanja, hkrati pa opozarjajo, da mora biti prilagojeno njihovi bolezni in zmožnostim. Kosti krepijo predvsem dejavnosti, pri katerih kosti in mišice delujejo proti težnosti – tek, hoja, ples, igranje z žogo, vaje z utežmi.

Poskrbite za gibljivost svojega telesa: izberite primerno telesno vadbo in po petkrat na dan 10- do 15-krat ponovite vsako vajo. Tako boste povečali gibljivost, vendar morate vedeti, da do desetminutna vadba ne povečuje mišične moči. Za krepitev mišic mora biti vaja daljša.

Primerne vaje najdete v knjižici doc. dr. Tomaža Kocjana, dr. med. in soavtorjev Vse kar moram vedeti o osteoporozi.

Pravilna vadba

Med vadbo je treba posebno pozornost nameniti hrbtnim, trebušnim in stegenskim mišicam.
To so mišice, ki jih med vsakodnevnimi opravili ne uporabljamo tako pogosto, pomembne pa  so,  ker  nam  pomagajo  pri  vstajanju  in  dvigovanju.  Ne  pozabimo  na  roke,  saj  za  oporo potrebujemo tudi močne roke, prav tako so koristne splošne vaje za ravnotežje.
Z  intenzivnostjo  vaj  nikoli  ne  smete  pretiravati!  Raje  vadite  redno,  najbolje  vsak  dan.

Izogibati se morate vajam, ki zahtevajo močne ali sunkovite gibe ali ki močno obremenijo samo en del telesa. Pred začetkom vadbe je najbolje, da se posvetujete s svojim zdravnikom ali  fizioterapevtom,  lahko  pa  se  udeležite  skupinske  vadbe  pod  strokovnih  vodstvom, prilagojene bolnikom z osteoporozo. Še posebej primerna je telovadba v vodi, saj so sklepi v vodi razbremenjeni in je gibanje lažje.
Če se pri vadbi pojavijo bolečine, se pogovorite z zdravnikom, ki bo ocenil, ali gre za nedolžno bolečino ali kaj resnejšega.

  • 2. predelana in razširjena izdaja.
    Urednik in glavni avtor: doc. dr. Tomaž Kocjan, dr. med., spec. endokrinolog;
    Soavtorice: doc. dr. Marija Pfeifer, dr. med., spec. endokrinolog, Maja Kozlevčar Živec, dr. med., spec. fiz. reh. med., mag. Gabrijela Gaber, višja fizioterapevtka;
    Recenzija: prof. dr. Janez Preželj, dr. med., spec. endokrinolog