Joga ali vse, kar morate vedeti o tem starodavnem vedenju

Joga je eden najbolj celovitih in univerzalnih sistemov, načinov življenja oziroma pogledov na svet, ki uči, da je vse v vesolju neločljivo povezano, da lahko samo skozi spoznanje in doživetje te celovitosti vzpostavimo svoj notranji mir in dosežemo želeno znanje in trajno srečo. Joga je po vsem svetu, in tudi v Sloveniji, zelo priljubljena.

Dobro vpliva tako na naše fizično kot duševno počutje. Vrata so ji odprle šole, vrtci, rehabilitacijske ustanove, športne dvorane in seveda zasebni domovi. S pravilno vadbo joge lahko vrnemo v svoje življenje kakovosti, ki se v današnjem tempu težko ohranjajo: občutek notranjega miru, radost, potrpežljivost, telesno gibljivost in smisel bivanja. Jogo večkrat povezujemo z zapletenimi telesnimi položaji, za katere se zdi, da jih nikoli ne bomo zmogli doseči. Poudariti velja, da joga ni samo to. Temelji na preprostih vajah, ki so primerne za vsakogar in se postopoma stopnjujejo od preprostejših do težjih položajev. Prav tako joga niso samo telesne vaje – združuje tehnike vadbe (asane), dihanja (pranajama), sproščanja (joga nidra) in meditacije.

Asane ali telesni položaji so tako le eden glavnih gradnikov joge. Razlika med asanami in gimnastiko je v tem, da telovadne vaje izvajate hitro, asane pa počasi in zavestno. Ni pomembno število izvedenih asan, temveč kakovost izvajanja. Za vadbo joge potrebujete le vadbeno blazino in udobna oblačila. Vadite bosi ali v nogavicah. Ni odveč poudariti, da mora biti vadba postopna in varna, kar velja sicer kot pravilo pri vsaki novi telesni vadbi, ki se je lotimo. Nikoli ne vadite s polnim želodcem, ne primerjajte se z drugimi in ne tekmujte z njimi, ampak vadite zase, po svojih zmožnostih.

Tisti, ki redno vadijo, ugotavljajo, da jim vadba daje globok občutek sprostitve, izboljšuje prekrvavitev, presnovo, delovanje organov, povečuje gibljivost in moč. Je odlična preventiva pred kroničnimi boleznimi in negativnimi učinki stresa, pa tudi psihična podpora ob življenjskih preizkušnjah; vendar joga ni zdravstvena ali psihološka terapija. Z daljšo in postopno vadbo pomaga pri razvijanju koncentracije, optimizma, samozavesti, spoštovanja in notranje moči, potrpežljivosti in bolj sočutnega odnosa do okolice in samega sebe. Ob življenju z jogo se sčasoma naučimo obvladovati vsakdanje skrbi, čeprav joga ne ponuja čudežnih in hitrih rešitev.